Róbert Šrotýř: Jak se z Business Developera stal Chief Product Officer (rozhovor)
Dnes jsme si pro vás připravili speciální rozhovor s naším CPO Robertem Šrotýřem. Robo je součástí EMARK Analytics již 7 let, a za tu dobu si prošel několika pracovními pozicemi. Začal jako Business Developer, ze kterého se postupně vypracoval až na CPO. V rozhovoru se dozvíte, jak vypadá jeho pracovní den, ale třeba i to, čemu se věnuje, když zrovna nepracuje.
Jaká je tvoje pracovní role v EMARK Analytics?
Moje pracovní role má dvě tváře:
- Manažerská – řízení kolegů z obchodu a marketingu s cílem pomoci jim dosahovat výsledků.
- Individuální – konzultace vůči klientům, account management největších klientů, pochopení byznys potřeb a jejich přetavení do IT projektu.
Jak dlouho už tady pracuješ? Jaká byla tvá cesta do EMARKu?
V EMARKu pracuji již 7 let. Dříve jsem se ještě během školy věnoval financím a auditu v Pricewaterhouse Coopers. Rád jsem vždy rozšiřoval své obzory a proto jsem si také vyzkoušel 3měsíční stáž v Barceloně pro startup, konkrétně marketing. Mezitím jsem se učil základy programování v Pythonu, a marketing mě přinutil prohlédnout si základy HTML, CSS a JavaScriptu. Obecně by se ale dalo říci, že mě odjakživa lákala myšlenka mít vlastní byznys, přičemž koníčkem byl svět technologií. V té době jsem pozici Business Developera v EMARKu vnímal jako skvělou příležitost, v jisté míře propojující tyto dva světy.
Jak bys blíže popsal tvou pracovní pozici?
Jsem naprosto ztotožněn s posláním firmy, jakkoli otřepaně to zní. Opravdu vnímám, že mě baví pomáhat firmám maximalizovat hodnotu z dat a do maximální míry využívat možnosti digitalizace nebo automatizace firemních procesů. Konkrétně v mém případě je to o konzultacích, sdílení know-how a best practices.
Jak vypadá, probíhá tvůj běžný den v práci?
V managementu pro mě pojem „běžný den“ snad ani neexistuje. (smích) Co se ale například dá přiblížit, je co se většinou děje přes týden. Určitě jsou součástí každého týdne častá setkání – ať už interní operativní s obchodním a marketingovým týmem, případně strategická s managementem ke směřování firmy, a samozřejmě setkání s klienty – ať už poradenského, brainstormingového nebo pragmaticky projektového charakteru. Kromě setkání je to hodně e-mailů, a pak řešení úkolů formou analýzy průběžného stavu prodeje v kontextu plnění cílů. Když to takhle říkám, zní to jako docela nuda. (smích) To je ale zkresleno tím, že mluvím jen o formě, a ne obsahu. Přece jen máme s klienty podepsané dohody o mlčenlivosti – více prozradím novým kolegům, kteří budou také vázáni mlčenlivostí 😉
Jaké tipy související s tvou kariérou bys dal svému o 5 let mladšímu já?
Dělej, kolik dokážeš, než můžeš. Za rok se ti narodí první dcerka. A kromě toho asi jen tolik: zůstaň pokorný, hodně se ptej, ale měj zdravé sebevědomí a hlavně – buduj si vztahy s lidmi u klienta přes dodanou hodnotu. Všechno je o vztazích.
Mimo práci, čemu se nejraději věnuješ?
Toho je mnoho, i když jsem to musel omezit. Ale asi takhle: rodina, cestování, sport, knihy – hlavně non-fiction, o byznysu, případně biografie.
Jaká je tvoje ideální dovolená?
Ideální dovolená je sdílená v kruhu nejbližších přátel, ale zároveň nechává prostor pro rozmanité zážitky s rodinou – ať už je to zkoumání nových míst, nových kulinářských nebo poznávacích zážitků.
BONUSOVÁ OTÁZKA: Pokud máš nějaké vtipné nebo zajímavé příběhy z pracovního prostředí klidně se s námi o ně poděl.
Nebudu vynášet. Když se k nám přidáš, tak to určitě oceníš.😉